Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır? ayrıntılı rehber

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır? ayrıntılı rehber

Google anahtar kelime planlayıcı
google anahtar kelime planlayıcı

Merhaba değerli okurlarımız!
Bu yazımızda sizlere
Google’ın
anahtar kelime planlayıcının nasıl çalıştığını ayrıntılı bir şekilde anlatacağız.
Web sitenizin
SEO’sunu
etkileyen farktörlerden biride anahtar kelimelerin doğru ve düzgün bir şekilde kullanılmasıdır. Bu yüzden google anahtar kelime planlayıcı konusunda bilgi sahibi edinmeniz faydalı olacaktır. Keyifli okumalar.

Google anahtar kelime planlayıcı nedir?

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, adından da anlaşıldığı gibi anahtar kelimeler konusunda oldukça başarılı bir yol göstericidir.
Nasıl mı? Diyelim ki bir WordPress web sitesi kurdunuz; anahtar kelime olarak ne kullanacağınız konusunda emin olamıyorsunuz.
Kullandığınız anahtar kelimeler, web siteniz için pek de iyi sonuçları ortaya çıkmıyor. Bu ifadeler tanıdık geldi mi?
Eğer cevabınız evet ise, bu içerik tam da size göre. Hedef kitlenizi web sitenize çekerek trafik arttırmak için, web sitenizi arama motorları sıralamasında öne çıkarmanız gerekiyor.
Yani kısacası, SEO uyumu ve web sitenizi arama motorlarında üst sıralara çıkaracak alakalı anahtar kelimeler barındıran orijinal içerikler üretmeniz şarttır. Burada devreye giren Google Anahtar Kelime Planlayıcısı ise hem ücretsiz hem de kolay kullanılan bir araçtır
Ancak popüler inanışın aksine, Google Anahtar Kelime Planlayıcısının oluşturulmasının sebebi SEO çalışması değildir. Google Ads’in bir parçası olan bu araç, anahtar kelime listelerini analiz etmenize ve gereken araştırmayı yaparak, reklam kurgulamaya yardım etmek amacı ile geliştirilmiştir. Bu yüzden, SEO amaçlı kullanmak isteyenlerin, bunu doğru bir şekilde yapması gerekmektedir.

Adım adım google anahtar kelime planlayıcısının kullanımı

Yukarıda google anahtar kelime planlayıcısı ile ilgili temel bilgileri sizlere aktardıktan sonra, Google anahtar kelime planlayıcısının nasıl kullanıldığını adım adım öğrenebilirsiniz.
Yazımızı okuyup sonuna kadar takip ettikten sonra, anahtar kelime konusunda bir bilgiyi daha öğrenmiş olacaksınız.

1. Google Ads Girişi

İlk önce yapmanız gereken,
google ads’a
giriş sağlamak. Buraya giriş sağlarken, önünüze oldukça kolay dört adet adım çıkacak. Bu bölümler sırası ile şunlardır:

  • İşletme ve kitle
  • Reklamınız
  • Büççe ve inceleme
  • faturalandırma ayarları

İşletme ve kitle bölümünde, üç seçenek arasından sizin için hangi amaç doğru ise, onu seçmelisiniz.
Bu seçenekler arasında daha fazla telefon araması almak, web sitesi üzerinden satışları veya kaydolma işlemlerini arttırmak ve son olarak, fiziki konumunuza gelen ziyaretçileri arttırmak. Hemen akabinde işletme adınızı, işletmenizin nereye hizmet verdiğini ve anahtar kelime temalarını seçin.
Reklam alanında reklamınızın başlıklarını girerek, reklamınızı yazın. Daha sonra bütçe ve inceleme bölümünde, dilerseniz önceden hazırlanmış bütçelerden, dilerseniz özel belirlediğiniz bütçeden tercih yapmalısınız.
İnceleme kısmına gelindiğinde, tahmini performans gibi alanların bilgilerini alabilirsiniz. Faturalandırma kısmı da oldukça açık; ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz.

google ads girişi
google ads girişi

2. Google Anahtar Kelime Planlayıcısı Girişi

google ads
girişi yaptıktan sonra, sağ üst köşede bulunan İngiliz anahtarı simgesine tıklayarak, araçlar bölümünden Google Anahtar Kelime Planlayıcısını seçin.
Bu noktada, iki seçenek önünüze sunulacak Bu seçenekler şunlardır:

  • Anahtar kelime bul
  • Arama hacmi ve tahminleri alın

Anahtar kelime bul aracından faydalanmak için yapabileceğiniz üç seçenek bulunuyor. İşiniz ile ilgili kelimeler, kelime öbekleri veya URL girmek.
URL girmeniz, web sitenizin URL’sini girdiğiniz sayfasına göre anahtar kelime bulmaya yarar. Kelime öbekleri, dilediğiniz terimle yakinen alakalı kelime öbekleri sunmaktadır. İşiniz ile ilgili kelime girmek ise, diğer iki seçenekten daha geniştir. Farklı sektörler için veri tabanına erişmiş olursunuz.
Arama hacmi ve tahminleri alın aracından faydalanmak için ise, elinizde zaten anahtar kelimeler olmalıdır. Arama hacmini kontrol etmeye yarayan bu araca, anahtar kelimelerinizin listesini yazarak, aratın. Böylece, girdiğiniz kelimeler ile ilgili bilgileri görüntüler, Google’ın anahtar kelimeleriniz sayesinde alacağınız gösterim ve tıklama tahminlerini öğrenmiş olursunuz.

3. Anahtar Kelime Sonuç Sayfası Kullanımı

anahtar kelime
sonuç sayfasına gelindiğinde, üç adet seçenek ile karşılaşacaksınız. Bunlar sayfanın en üstünde yer almakta olup, sırasıyla şunlardır:

  • Yerler,
  • Dil ve
  • Arama ağlarıdır.

Yerler ile pazarlama yaptığınız ülkeleri, dil ile anahtar kelimelerinizin dilini ve arama ağları ile yalnızca Google ve ya Google’ın arama ortaklarına reklam vermek isteyip, istemediğinizi seçersiniz.
Bunu, Google olarak bırakmak daha avantajlıdır. Filtre kısmında dilediğiniz filtrelemeyi yaparak anahtar kelime ararken, sayfanıza zaten eklediğiniz anahtar kelimeleri hariç tutma seçeneğiniz bulunmaktadır. Aynı şekilde yetişkin fikirlerini hariç tut ve ortalama aylık alanlar gibi seçenekler de bulunmaktadır. Rekabet alanından ise, kelimelerinizin düşük, orta veya yüksek rekabetli kelimeler olmasını seçebilirsiniz.

Sonuç

Google’ın ücretsiz anahtar kelime planlayıcı aracı ile ilgili edinmeniz gereken tüm bilgilerin yer aldığı bu yazımın sonua gelmiş bulunmaktayım.
anahtar kelimeleriniz ile ilgili bir planlama için oldukça bu ideal aracı kullanabilirsiniz. Soru ve sorunlarınızı yorum yazarak bize bildirebilirsiniz. İyi bloglamalar herkese.

Bir önceki yazımız olan Ahrefs Nedir? Ayrıntılı Ahrefs Kullanım Rehberi başlıklı makalemizde Ahrefs kullanım rehberi, Ahrefs metrikleri nelerdir ve Ahrefs nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir