Anahtar kelime araştırması nedir, nasıl yapılır | SADIK ÖZDOĞAN KİŞİSEL BLOĞU
Okuma süresi: 10 dk, 49 sn
Yazar sadık özdoğan / web master
2 kişi beğendi.
1151 kere okundu}
1 Şubat 2021

Anahtar kelime araştırması nedir, nasıl yapılır

Anahtar kelime araştırması nedir, anahtar kelime araştırması nasıl yapılır

Anahtar kelime nedir
Merhaba değerle web site sahipleri, bu yazımda sizler için önemli bir konu olan anahtar kelime araştırması nasıl yapılır, anahtar kelime araştırması nedir gibi önemli konulara cevap vermeye çalışacağım.
Bu yazı sizlere yol gösteren bir rehber niteliğinde olup tüm önemli noktalar en ince ayrıtıları ile aydınlatılacaktır.
Gereksiz konulardan uzaklaşarak asıl konumuza başlayabiliriz artık.

Anahtar kelime nedir

Herşeyden önce anahtar kelime nedir, sorusuna cevap vermekle işe başlamak lazım.
Anahtar kelime, internet üzerindeki web sitelerin, yazıların, videoların, görsellerin ilişkilendirildiği, bir veya birden fazla kelimeye sahip olabilen terimlerin genel ismidir.
İnsanlar arama motorlarında bir terim ararken internet üzerinde bu konuyla en alakalı içeriğe ulaşmak isterler.
İnternet sayfası üzerinde girilen anahtar kelimeler sayesinde, kullanıcılara en alakalı içerikler arama motorları aracılığıyla gösterilir.
Anahtar kelime kavramı hayatımıza, arama motorlarının yükselişe geçmesiyle birlikte sık sık kullanılmaya ve günlük yaşantımızın vazgeçilmezi olmaya başlamıştır.
Google, Yandex, Bing gibi arama motorları, internet sitelerini dizine ekleyerek bu kayıtları kendi veritabanlarında tutarlar. bu sayede Arama motorları aracılığıyla bir bilgiye, bir sayfaya ulaşmak isteyen tüm kullanıcılar arama kısmına bir “anahtar kelime” girerek aramasını tamamlar.
Kısaca: internet üzerinde araştırmak için yazmış olduğumuz her kelime birer anahtar kelimedir. bundan yola çıkarak bir web sitenin seo yaparken temelde dikkat etmesi gereken bir unsurdur.

Anahtar kelime araştırması nedir?

Anahtar kelime araştırması, bir SEO aracıyla hedeflenecek anahtar kelimeleri bulma ve inceleme eylemidir.
Bu araştırma, insanların Google’de ve diğer arama motorlarında ne aradığını gösteren bir dizi ücretsiz veya ücretli araç kullanılarak yapılan işlemlerdir.
Anahtar kelimelerinizi doğru bir şekilde seçtiğiniz taktirde, başarılı bir pazarlama kampanyası sürecinde zaman kaybının önüne geçmiş olursunuz.
Çünkü seçeceğiniz anahtar kelimeler, SEO pazarlama stratejinizi baştan sona belirler netilektedir.

Anahtar kelime araştırmasının önemi nedir ?

SEO sadece anahtar kelimeye bağlı olmayan karmaşık ve uzun bir süreçtir, ancak üç temel ilkeye indirgenebilir:

  • Anahtar Kelime Araştırması
  • İçerik
  • Bağlantı kurma

Belirttiğim bu üç temel ilke arasında anahtar kelime araştırması en önemlisidir.
Neden mi?
Çünkü doğru anahtar kelimeleri seçerseniz, arama motorları listelerinde hedeflediğiniz anahtar kelimelerde en üstte yer alabilirsiniz.
Fakat yanlış anahtar kelimeleri hedeflerseniz, işinizin büyümesine katkı sağlamak yerine durumu daha karmaşık bir hale getirebilirsiniz.
Örneğin, Google’de ilk sayfada görünebilmek için web sitenize bazı içerikler yazmak istediğinizi varsayalım.
Bir blog yazısı fikriniz var ve hedeflemek için iyi bir anahtar kelimeniz olduğunu düşünüyorsunuz. Bu anahtar kelime ile harika içerikler oluşturabilirsiniz.
Sonuç olarak Google’da ilk sıralara yükseldiğinizi varsayalım ve her ay yüzlerce ziyaret almaya başladınız. Fakat bu içeriklerden elde ettiğiniz gelir ya 0 olarak kalırsa…
Peki bunun nedeni nedir?
Nedeni, anahtar kelimenizi önceden doğru bir şekilde araştırmamış olmanızdan kaynaklanabilir. Bir anahtar kelime bulmuş olabilirsiniz, ancak bir anahtar kelime bulmak ve anahtar kelime araştırması yapmak çok farklı şeylerdir.
Bir anahtar kelimeyi doğru şekilde araştırmak, onun gelir potansiyelini, ne kadar rekabetçi olduğunu ve hatta sıralama yapabilmek için tam olarak oluşturmanız gereken içerik türünü anlamak anlamına gelir.

Anahtar kelime ve seo ilişkisi

Bildiğiniz gibi SEO optimizasyonu, internet sitelerinin arama motorları kriterleri ve internet sitesi ile etkileşimde bulunan kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmak amacıyla yapılan birtakım işlemlerin bütünüdür.
Günümüzde internet trafiğinin yaklaşık %90’ı Google üzerinden yönlendirildiğini düşündüğümüzde SEO optimizasyonu oldukça önemli bir durum haline gelmektedir.
Google aramalarında yükselmek isteyen kullanıcıların internet siteleri için doğru anahtar kelimelerini seçmesi gerekir. Yanlış seçilen anahtar kelimeler kullanıcılar tarafından yeterince aranmayacak ve sitenizin görünürlüğü azalmaya yüz tutacaktır.
Web sitenizi en doğru anahtar kelimeler ile donatarak daha fazla trafik elde edebilir ve daha fazla kişiyi sitenize çekebilirsiniz.

Arama hacmi ve uzun kuyruklu kelimeler nedir?

Anahtar kelimeler hakkında bilmeniz gereken ilk kavram, arama hacmidir.
Çoğu insan anahtar kelimeleri araştırmaya başladığında, aradıkları kelimelerin arama hacimlerine bakar ve yüksek arama hacmi olan kelimeleri hemen anahtar kelime listesinin en başına ekler.
Fakat yüksek arama hacmi, iki nedenden dolayı çok aldatıcıdır.
İlk olarak bir kelimeyi arayan insan sayısının, gelen trafikten gerçekten ne kadar kazanabileceğinizle çok az ilgisi vardır.
Örneğin, ayda 20.000 arama alan bir anahtar kelime, insanların sadece bilgi aradığı ve satın almaya hazır olmadığı kelimeler olabilir.
Ayrıca 20.000 kişinin bir anahtar kelimeyi araması, 20.000 kişinin tamamının bir sonucu tıkladığı anlamına gelmez.
Örneğin, “her hangi bir kimse hakkında biografik bir bilgi” anahtar kelimesi, ayda en az 30.000 arama alır, ancak bu insanların sadece %10 bir şeyi tıklar. Bunun nedeni, insanların yanıtı Google’da doğru şekilde alması ve bulmak için herhangi bir şeyi tıklamasına gerek duymamasıdır.
Öte yandan, düşük bir arama hacmi, bir anahtar kelimenin kötü olduğu veya gördüğünüz sayının alacağınız ziyaretçi sayısı olduğu anlamına gelmez. Google’de bir anahtar kelime için sıralanan hemen hemen tüm sayfalar, yüzlerce başka diğer anahtar kelime için de sıralanır.
Bu diğer anahtar kelimeler genellikle hedeflenen anahtar kelimelerin eşanlamlılarıdır ya da uzun kuyruklu varyantlarıdır.
Özetleyecek olursam, arama hacmi önemli bir metrik olsa da, sadece marka bilinirliğine veya gösterim başına reklam gelirine odaklanmadığınız sürece hedef anahtar kelimelerinizi yalnızca her ay kaç kişinin aradığını temel almamalısınız.

kullanıcıların arama niyeti

arama niyeti, belirli bir anahtar kelimeyi arayan kişinin amacıdır.
Yani ‘Kullanıcı neden arıyor?’ bize bunu söyler.
Şu anda satın almaya hazır oldukları bir ürünü mü arıyorlar, satın alma kararı vermeden önce araştırma mı yapıyorlar, yoksa sadece herhangi bir şey satın almakla ilgisi olmayan bilgileri mi arıyorlar?
Örneğin, “Ankara web tasarım” gibi bir arama yaparsanız, web tasarım için bir dizi reklam görürsünüz.
Bunu arayan biri muhtemelen satın almaya hazır veya bu sürece çok yakındır.

Latent Semantic Indexing (Gizli Anlamsal İndeksleme) ve Eşanlamlı Kelimelerin Rolü

Latent Semantic Indexing, “eşanlamlılar ve ilgili anahtar kelimeler” anlamına gelir.
Genellikle tek bir konu içinde bir arada bulunan ve anlamsal olarak birbirleriyle ilişkili kelimelerdir.
Aynı anahtar kelimelerin birden fazla anlamı olabileceğinden, arama motorlarına içeriğinizin ne hakkında olduğunu söylemek açısından önemlidir.
Anahtar kelime araştırmanız sırasında LSI anahtar kelimeleri önemli olmasa da, gerçek içeriğinizi geliştirirken önemlidir. Başlıklar ve resim alt metni dahil olmak üzere, içeriğinize çeşitli LSI anahtar kelimelerini içerikle uyumlu şekilde ekleyebilirsiniz.
Çeşetli araçlar kullanarak gerekli LSI anahtar kelime araştırmasını yapabilirsiniz.

En iyi anahtar kelime araştırma araçları

Günümüzde kullanılan birçok anahtar kelime araştırma aracı bulunmakta ve kullanılmaktadır.
Ancak bu araçlar arısından en iyilerini seçerek sizler için bir araya getirdiğim listeye göz atabilirsiniz.
Aşağıda yer alan bu listedeki anahtar kelime araçları günümüzde en yaygın kullanılan; ücretli ve ya ücretsiz araçlar olarak öne çıkmaktadır.

1. Ahrefs

Ahrefs
Seo uzmanlarının en çok sevdiği, piyasadaki en kapsamlı ücretli SEO araçlarından biridir.
Sadece anahtar kelime araştırması için değil, aynı zamanda bağlantı oluşturma, sıralama izleme, içerik fikirleri bulma ve daha fazlası için Ahrefs’i kullanabilirsiniz.
Ahrefs

2. SEMrush

SEMrush
başka bir harika anahtar kelime araştırma aracıdır. Ahrefs’ten daha uygun fiyatlıdır, ancak Ahrefs kadar çok özelliğe sahip değildir.
Arama motoru pazarlamacılığına ve PPC’ye yöneliktir. Harika bir SEO aracı istiyorsanız ancak Ahrefs’in ödeme planları size yüksek geliyorsa, SEMrush sizin için geçerli bir seçenek olabilir.
Ayrıca SEMrush’ı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
SEMrush

3. Keywords Everywhere

Keywords Everywher >
eskiden ücretsiz olan, fakat şimdi kredi temelli olarak kullanılan harika bir araçtır.
Keywords Everywhere’e bir kelime yazdığınızda, size arama hacmini, rekabeti ve ortalama TBM’yi Google’da doğrudan gösterir. Ayrıca, ilgili anahtar kelimeleri ve insanların arayabileceği ilgili anahtar kelimelerle ilgili istatistikleri de gösterir.
Keywords Everywhere

4. Ubersuggest

Ubersuggest
temelde Ahrefs ve Moz’un ücretsiz küçültülmüş bir sürümüdür.
Rakiplerin geri bağlantılarını izlemenize, hangi anahtar kelimeler için sıralama yaptıklarını görmenize ve bazı iyi anahtar kelime araştırmaları yapmanıza imkan sağlar.
Ubersuggest

5. Keyword Shitter

Keyword Shitter
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz bir anahtar kelime bulma aracıdır.
bir anahtar kelime yazarsınız, yüzlerce anahtar kelime önerisi alırsınız.
Sadece yüzlerce fikre ihtiyacınız varsa harikadır, ancak çoğu zaman benzersiz fikirleri değil, yazdığınızla ilgili anahtar kelimeleri türetir.
Keyword Shitter

Nasıl anahtar kelime araştırması yapmalıyım

Anahtar kelime araştırmasının arkasındaki önemli metrikleri ve kullanabileceğiniz araçları anladığınıza göre, içerikleriniz için kendi anahtar kelimelerinizi bulmanın zamanı geldi.
Peki bu anahtar kelimeleri nasıl bulacağım diye soruyorsanız, sizlere adım adım bunu anlatacağım merak etmeyin.
Şimdi panik yapmayın ve dikkatli birşekilde okumaya devam edin.

1. Temel anahtar kelimeler bulun

Temel anahtar kelime fikirleri bulmak işin en kolay kısmıdır.
Örnek verecek olursak "hosting ve domain satışı yapıyorsanız, temel olarak kullanacağınız anahtar kelimeleriniz şu şekilde olabilir. web hosting, wordpress hosting, reseller hosting."

2. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler için sıralandığını görün

Bu adımda gerekli uygulamaya geçmeden önce rakiplerinizi belirlemeniz gerekmektedir. ardından rakiplerinizi belirledikten sonra rakiplerinizin hangi kelimelr ile arandığını, hangi kelimede ön sırada olduğunu arama motorlarında araştırma yaparak tespit edebilirsiniz.

3. Doğru anahtar kelime zorluğunu ve arama hacmini kontrol edin

Rahatça çalışabileceğiniz bir anahtar kelime listesine sahip olduktan sonra (50-100 hedefleyebilirsiniz), seçtiğiniz SEO aracından anahtar kelime zorluğuna ve arama hacmine göre hangi kelimelerin sizin için değerli olduğuna göz atmanızda fayda olacaktır.

4. Arama amacını belirleyin

Bu adımda insanların bu terimleri aradıklarında gerçekten ne istediklerini, pazarlama ve gelir hedeflerinize uyup uymadığını anlamanız gerekir.
Nasıl mı?
Öncelikle bu işlemin listenizdeki her bir anahtar kelimeyi Google’de incelemek ve en iyi 3-5 sonuca bakmak kadar basit olduğunu unutmayın. Meta başlıkları ve açıklamaları inceleyin, sayfayı görüntülemek için üzerlerine tıklayın ve kontrol edin.
Çoğunlukla listeli içerikler mi, nasıl yapılır içerikleri mi, rehberler mi, açılış sayfası mı, sayfadan nasıl para kazanıyorlar, görüntülü reklamlar kullanıyorlar mı yoksa soruna çözüm olarak ürün mü satıyorlar?
Tüm bunları incelediyseniz, şimdi de yorumlara bir göz atın. İnsanlar içeriklerdeki cevaplanmayan soruları mı soruyor? Mutlu, kızgın veya tarafsız mı görünüyorlar?
Tüm bu sorular, oluşturmanız gereken içerik / sayfa türü, ondan nasıl para kazanabileceğiniz ve bunu geliştirmek için neler yapabileceğinizi aramanıza yardımcı olacaktır.
Her bir cevaplanmış soruyu bir liste yaparak ileriki çalışmalarınızda kullanmak için saklayabilirsiniz.
Evet değerli arkadaşlar tüm yönleriyle elimden geldiyince anahtar kelime araştırması konusunu ele almaya çalıştım.
Anahtar kelime araştırması oldukça önemli bir konu olduğu için bu konu ile ilgili kafanıza takılan her soruyu sorabilirsiniz.
Soru ve sorunlarınızı yorum olarak iletebilirsiniz.
İyi bloglamalar herkese.

Bir önceki yazımız olan bounce rate nedir başlıklı makalemizde bounce rate analizi, bounce rate nedir ve google metrik hakkında bilgiler verilmektedir.

2 kişi beğendi.

sadık özdoğan Hakkında

2015ten itibaren sadece worddpress ile uğraşan kendi halinde biriyim.

Benzer Yazılarım

Yazıya Yapılan Yorumlar

  1. sedat dedi ki:

    Teşekkürler güzel paylaşım.
    https://www.esgec.com
    esgec

Yorum Yazın




*

code

e-posta listeme katılın

en güncel yazılarımdan haberdar olmak için e-posta listeme katılın.

sosyal medya hesaplarım


Yukarı