2021 yılının seo trentleri | SADIK ÖZDOĞAN KİŞİSEL BLOĞU
Okuma süresi: 12 dk, 25 sn
Yazar sadık özdoğan / web master
2 kişi beğendi.
1158 kere okundu}
12 Şubat 2021

2021 yılının seo trentleri

2021 yılının seo trentleri

Merhaba değerli arkadaşlar.
Bu yazımda sizlere 2021 yılının seo trentlerinden bahsedeceğim.
Bu yıl seo çalışmalarımıza yön verecek seo ipuçlarını bu yazı içerisinde bulabileceksiniz.
2021 yılı itibari ile seo açısından ciddi gelişmeler gözüme çarpmaktadır. bu önemli noktaları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Eğer sizlerde yeniyılın seo trentlerini merak ediyorsanız bu yazımı okayarak detaylı bir bilgiye erişebilirsiniz.

2021 yılının seo trentleri nelerdir

2021 yılında, Google aramaları daha çok yapay zeka tarafından yönetileceğini ilk önce sizlere vurgulayarak belirtmek isterim.
Her zaman olduğu gibi kullanıcı deneyimi yine ön planda olacak.
Google üzerinde yaşanan index sorunları geçtiğimiz yılda ciddi sorunlara yol açmıştı. google bu sorunlarını düzelttiğini açıkladı ancak neden kaynaklandığı konusunda bilgi paylaşımda bulunmadı.
Google reklamlarının kaldırılması, tüm dünyada yaşanan kovut 19'un bıraktığı etkiler, yapay zekanın arama sonuçlarındaki etkisi işte bu tüm ana konuları başlıklar halinde incelemek daha faydalı olacaktır.
Bu süreçleri doğru analiz ettiğiniz taktirde web siteniz için seo çalışması için bir adım önde olma imkanınız olacaktır.

yapay zekanın aramalardaki etkisi

Yapay zeka, kullanıcıların Google aramalarında nasıl etkileşim kurduğunu öğreniyor ve sıralamalara etki ediyor.
Yapay zekanın daha ön planda olduğunu düşünürsek, kullanıcı deneyiminin daha ön plana çıkacağını tahmin etmek hiçte güç olmayacaktır.
Geçtiğimiz yıllarda RankBrain algoritmasını Google duyurmuştu. Bu algoritma hali hazırda sıralamalarda önemli roller oynuyor. 2021 yılında bu algoritmanın daha fazla etkisini hepimiz yaşayacağız gibi gözüküyor.
RankBrain’in geliştiricisi olan, kıdemli Google çalışanı Greg Corrado, daha önce algoritmanın benzersiz bir öğrenme yeteneği olduğunun altını çizmişti. Muhtemelen RankBrain’in gelişimini takip etmek en önemli SEO trendi olacak gibi gözüküyor.
Yapay zekaya nasıl yardımcı olabiliriz?
Yapay zeka yani RankBrain algoritması, tamamen kullanıcıyı izleyen, öğrenen ve uygulayan bir sistemdir.
Dolayısıyla kandırılması ya da manipüle edilebilmesi mümkün olmayan bir faktördür.
Bu algoritmadan başarılı çıkmak için kullanıcı deneyimini en üst seviyede tutmak gerekir. Tıklanma oranları, sayfada geçirilen süre, sayfa okunma oranlarına kadar uzanan faktörleri bu başlıkta incelemek gerekir.
Bu faktörleri göz önünde bulundurduğumuzda web siteniz için yapılması gereken optimizasyon fikirlerini şu şekilde sıralayabiliriz.

Tıklanma oranı

Öncelikle kendinize şunu sormanız gerekir; kullanıcılar Google’da arama yaptığında, çıkan sonuçlarda tıklama kararını nasıl veriyor?
Cevap çok zor değil; arama yapıldığında kullanıcıları karşılayan önemli alanlar, title etiketi ile belirttiğimiz başlıklar ve Description, yani açıklama alanlarıdır.
İşte tamda burada kullanıcınıza pazarlama yapmanız gerekiyor. Öyle bir sayfa açıklaması ve başlığı kullanmalısınız ki kullanıcı 1. sonuç değil de 2. sonucu yani sizin sayfanızı tıklasın. İşte bunu başarırsanız 2021 SEO trendinin ilk ve önemli maddesini başarmış olacaksınız.

Sayfada geçirilen süre

Uzun süredir Google, sayfada kalma süresinin SEO sıralama faktörü olmadığını söylüyordu. 2021 yılında bu durum değişiyor.
Artık RankBrain algoritması bunu yakından takip edecek! Sayfada kalma süresini artırmanın en önemli unsuru, kaliteli, keyifli, eğlenceli ve bağlayıcı içerikler oluşturmaktır.
Teknik konulardan uzak yazılar yazmaya gayret edin. daha sade anlaşılır kelimeler seçerek; yalın anlatımlar kullanın ve tüm okuyucuya hitap eden metinler ortaya koyun.
Kaliteli ve uzun içerikler üretin!100 kelimelik kısa bir metin ile başarı elde etme fikrini kafanızdan atın.
İçeriklerinizi görsel ve videolarla zenginleştirin, yazılarınızın okunurluluğunu artırmak için başlıklar ile bölümlendirin. ancak bu sayede ziyaretçilerinizi sayfada tutabilirsiniz.

Sayfa hızı

Her yılın SEO teknikleri arasında yerini alan sayfa hızı yine bu senede ön plana çıkmaktadır.
Kullanıcı deneyiminin ana maddesi olan sayfa hızınız düşükse, sıralama kayıplarına şaşırmamanız gerekir. site hız ölçüm araçlarını kullanarak sayfalarınızın hızını kontrol edebilir ve gerekli optimizasyonlara hemen başlayabilirsiniz.

Kümülatif Düzen Kayması (Cumulative Layout Shift - CLS)

Kümülatif düzen kayması, sayfanın yüklenme aşamasındaki, yükseklik değerlerinin değişmesinden kaynaklanır.
Kullanıcı sayfanın yüklenmesini beklemeden, herhangi bir tıklanabilir öğeye tıklamak isteyebilir. Bu durumda sayfa yüklendiğinde kayma olacağından, kullanıcı yanlış bir butona tıklayabilmektedir. Sayfada kaymaya neden olan etkenler, sayfada bulunan reklamlar ve görsellerdir.
Görsellere ve reklam alanlarınıza yükseklik değerleri girerek, sayfa düzen kaymalarını engelleyebilirsiniz. Sayfalarınızın CLS puanını, Google PageSpeed aracından kontrol edebilirsiniz. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için sayfalarınızın CLS puanını 0.1’den az olmasını sağlayabilirsiniz.

>> Sesli aramalar

Google Assistant, Siri gibi yenilikler sayesinde, sesli arama teknolojisi iyi bir gelişim sağladı. Teknolojinin ilerlediği dünyada, sesli aramalarda önemini artırmaya devam edecektir. Hatta 2022 yılına kadar %60 kullanıcının sadece sesi ile teknolojiyi yöneteceği tahmin ediliyor.
Sesli aramaları optimize etmek için, anahtar kelimelerinizi bu doğrultuda planlayıp şekillendirmeniz gerekmektedir.
İnsanların günlük konuşma dilini düşünerek, kelime analizi yapabilirsiniz. Örneğin; yazarak arama yapan bir kullanıcı daha kısa bir sorgu oluşturur;
“2021 SEO teknikleri” Ancak; sesli arama kullanan bir kullanıcı, bu sorguyu daha uzun yapabilir; “2021 yılında SEO teknikleri nelerdir?” gibi. Sesli aramalarda kulağa en doğal gelen kelimeler üzerinden içeriklerinizi şekillendirmeniz gerekmektedir.

Mobil uyumluluk

2019 yılında Google, mobil öncelikli indekslemeyi (mobile-first indexing) işleme soktu ve adım adım web siteleri bu sisteme dahil ederek indekslemeye başladı.
Bu durum, Google’ın öncelikli olarak bir web sitesinin mobil versiyonuna baktığı ve bunu birincil versiyon olduğunu düşünerek indeksleme yaptığı anlamınada gelmektedir.
Bir diğer ifadeyle, sitenizin mobil versiyonunda olmayan ama masaüstü versiyonunda olan bir içeriğin indekslenmeyeceğini ya da geç indeksleneceğini söyleyebiliriz. Gerçeği söylemek gerekirse, 2025 yılına doğru internet kullanımının %75’nin internete yalnızca mobil cihazlar üzerinden erişeceği düşünüldüğünde, bu uygulama çokta yerinde gözükmektedir.

Mobil optimizasyonu

Mobil cihazların ve mobil versiyonlu web sitelerin ne kadar önemli olduğuna yukarıda değindim.
Bu konuda alınması gereken önemli tedbirler var: kısaca bunlara değinmek istiyorum.
Öncelikle, web sitenizin masaüstü ve mobil versiyonlarının aynı içeriğe sahip olduğundan emin olmalısınız.
Bunun yanında, web sitenizin mobil uyumuna çok daha dikkat etmenizi öneririm. Piyasada kullanılan birçok mobil cihaz mevcut.
ipad, ipad pro, cep telefonları Vb. gibi cihazlar üzerinden sitenizi sürekli test etmelisiniz. Örneğin siteniz ipad cihazlarda doğru çalışıyorken, ipad pro cihazında kaymalar ya da sorunlar yaşanıyor olabilir.
Bu sorunları tespit etmenin en kolay yolu, Google Chrome tarayıcısının konsol uygulamasıdır. Siteniz açıkken F12 tuşuna basarak DevTools’a erişebilirsiniz. Açılan pencerenin üst sol bölümünde yer alan cihaz seçimiyle, sitenizin hangi cihazda nasıl göründüğünü inceleyebilirsiniz.

Kaliteli ve uzun içerikler

Artık daha detaylı ve kolay tüketilebilir içerikler ön planda.
1.000 kelimenin üzerinde olan makaleler daha fazla backlink kazandırıyor. Daha yüksek sıralama hedefiniz varsa, daha uzun içeriklere ihtiyacınız olacaktır.
Ancak şunu vurgulamadan geçmek olmayacaktır; uzun içeriği karşı tarafa tükettirmek zordur. Bu nedenle uzun içeriklerinizi eğlenceli hale getirmek zorundasınız.
Okuyucuyu yormadan, sıkmadan nasıl içerik üretebilirsiniz şimdide bunları inceleyelim.

Başlıkların kullanımı

İçeriklerinizde muhakkak 1 ana başlık ve minimum 3 alt başlık oluşturun.
Başlıklar metin içeriğinizi bölümlendirme konusunda aktif rol oynarlar. Ayrıca yazınızın daha düzenli ve okunaklı bir halde olmasını sağlarlar.
Kullanıcılar uzun içeriklerde ihtiyacı olduğu bölümü daha rahat bulurlar. Bunun yanında başlıklarınızı H1, H2, H3 gibi etiketler ile belirtin.
Bu etiketler başlıklar arasındaki hiyerarşiyi kullanıcıya ve arama motoru botlarına bildirir. bu da kullanıcı deneğiminizi artırır.

Görsel kullanımı

Metin içeriklerinizi görseller ile besleyin. görsel hafıza oldukça önemli bir yere sahiptir. bu niğmeti kullanmanız sizin faydanıza olacaktır.
Uzun içeriklerde kullanıcıya daha tüketilebilir içerik sunmak adına görseller ile eğlenceli bir okuma deneyimi sunabilirsiniz. Her başlıktan sonra etkili ve konu ile ilgili özgün görseller sizi farklı kılar.

Video kullanımı

Videolar her geçen yıl önemini artırmaktadır.
Uzun yazılar okunmayabilir ama videolar her zaman izlenir. Sayfanızın etkileşimini artırmak için kısa ve öz videolar ile içeriklerinizin arasında video sunumu yapmak gerekmektedir.
Kullanıcıya metin ile birlikte bu tür içerikleri sağlarsanız sağlıklı ve yüzde yüz seo uyumlu bir içerik üretmiş olacaksınız.

Google My Business (Google Benim İşletmem) ve Yerel SEO

Google Benim İşletmem kaydınız yoksa çok şey kaybedersiniz. Öyle ki artık çoğu anahtar kelimede Google işletme kayıtları gözükmektedir.
Web Sitenize bir SEO çalışması yapmasanız dahi Google işletme hesabınız doğru standartları karşılıyorsa, bazı önemli kelimelerde ilk sayfada çıkabilirsiniz. 2021 yılında yerel SEO’nun önemi artacak.
Çünkü kullanıcılar çoğu ürünü veya hizmeti yakınında arıyor. “özdoğan web tasarım” veya “Özdoğan mobilya” gibi. Bunun gibi yerel kelimelerde, Google işletme hesabınız size can suyu olacaktır.
Google My Business için bazı SEO ipuçlarını aşağıdan okuyabilirsiniz:

Fotoğraf kullanımı

Google işletme hesabınıza işletmenizin kaliteli fotoğraflarını ekleyin. Özellikle Covid-19 nedeniyle uzun uzun toplantılar için ofis ziyaretleri yapamıyoruz. Müşterileriniz ofisinizi ve iş yerinizi bu fotoğraflar sayesinde yakından tanıyacaktır.
Böylelikle işletme hesabınızın ziyareti artacak ve önemli kelimelerde üst sıralara çıkmaya başlayacaksınız.

İşletme ismi ve açıklaması

İşletme isminizde anahtar kelime kullanmanızı öneririm.
Google My Business, Google arama algoritmasından tamamen farklı bir algoritma üzerinde çalışır. Bu algoritmanın temeline baktığımızda, kullanıcının konumuna daha yakın ve alakalı sonucu gösterme gayreti içerisindedir.
Tabi ki birinci öncelik, arama yapan kişinin konumuna yakın olmak. Ancak, bazen çok iyi yapılandırılmış işletme ismi ve detaylı açıklama yazısı sayesinde uzak konumdaki kullanıcılara bile işletme sayfanız gözükme imkanı sağlanmaktadır.

Hizmet bölgeleri

İşletme hesabında yer alan hizmet bölgeleri bölümünü muhakkak doğru bir şekildedoldurun.
Yeni işletme yönetiminde, hizmet verdiğiniz ülkeler, iller ve hatta ilçeleri belirtebiliyorsunuz. Bununla ilgili sınır bulunmamaktadır.
Yukarıda belirttiğim gibi yanlış beyenda bulunmaktan kaçının ve doğru beyan vermek daha kaliteli bir sonuç elde etmenizi sağlayacaktır.

İşletme yorumları

Dikkat etmeniz gereken bir diğer bölüm ise işletme yorumlarıdır.
Ancak bu alanı kesinlikle sahte yorumlar ile doldurmamalısınız. Emin olun gerçek kullanıcılarınız bu sahte yorumları ayırt edeceklerdir.
Bunun yerine gerçek müşterilerinize deneyimlerini anlatabilmeleri için işletme sayfanızdaki yorum alanına onları yönlendirin. Böylelikle gerçek ve samimi yorumlar ile sayfanızı zenginleştirmiş olacaksınız.
Bu arada işletmenize gelen yorumlar, Google çalışanlarının onayı ile hesabınıza eklenir.

Covid-19'un bıraktığı etkiler

Bilindiği üzere Covid-19 her işletmede ciddi etkiler oluşturdu. Bunun yanında tüketicilerde de farklı alışkanlıklar oluşturdu desek hiçte fena olmaz.
İnternetin kullanımı arttı ve alışveriş alışkanlıkları değişti. Hatta durum o kadar değişti ki market alışverişi, giyim, meyve sebze alışverişi gibi trendler neredeyse sadece online alışverişe döndü diyebilirim.
Kullanıcılarda oluşan bu trend, Covid-19 sonrasında da kalıcı bir etki bırakacağını söylemek durumundayım, nitekimde öyle olacaktır.
Avrupa’da internet kavramının insani hak olarak görülmesi, ülkemizde eğitimin ve alışverişin artık internet üzerinden ilerlemesi ve bunlara kullanıcıların çok hızlı adapte olması, 2021 yılında SEO ve dijital reklam kavramlarını daha da ön planda tutacaktır. Online olan şirketler kazanmaya devam edecektir.

2021 Yılına SEO Bakışı ve Önemli Gelişmeler

2021 SEO trentleri yazımıza eklemem gereken belki de en önemli gelişmelerden biriside ülkemizde yaşandı.
2020 yılının son çeyreğinde, Türkiye Rekabet Kurulu’nun Google’a göndermiş olduğu uyarı neticesinde, Google ürün reklamlarını ülkemizde kaldırdı. E-ticaret sitelerinin en çok ürün satışını gerçekleştirdiği ürün reklamlarının kalkmasıyla beraber, oyunun kuralları yeniden yazılmış oldu.
2021 yılında ürün reklamlarının eksikliği daha fazla SEO ihtiyacını ortaya çıkaracaktır. Türkiye Rekabet Kurulu’nun 2. Hamlesi de reklam adetlerinin fazla olması nedeniyle Google’a verdiği parasal cezaydı. Google 2021 yılında bu yönde de bir güncellemeye giderek, üst sırada yer alan reklam adedini sınırlandırırsa, o zaman konu çok farklı yerlere gidecektir.
Bu yönde yaşanacak gelişmelerin yakın takipçisi olacağım ve gelişmeleri yazılarımda sizlere anlatacağımı bildirmek isterim.
2021 seo trentlerini siz değerli okurlarıma detaylı bir şekilde anlatmaya gayret ettim.
Umarım bu yazım sizlere bir rehber niteliği taşımıştır.
Seo trentleri ile ilgili soru ve sorunlarınızı yorum olarak bana iletebilirsiniz.
iyi bloglamalar herkese.

Bir önceki yazımız olan seo uyumlu makale yazım teknikleri başlıklı makalemizde seo uyumlu makale nasıl yazılır, seo uyumlu makale yazım kuralları ve seo uyumlu makale yazım teknikleri hakkında bilgiler verilmektedir.

2 kişi beğendi.

sadık özdoğan Hakkında

2015ten itibaren sadece worddpress ile uğraşan kendi halinde biriyim.

Benzer Yazılarım

Yorum Yazın




*

code

e-posta listeme katılın

en güncel yazılarımdan haberdar olmak için e-posta listeme katılın.

sosyal medya hesaplarım


Yukarı